We bestaan 18 jaar: van een kleine club met ambitie naar strategisch digitaal partner

15 mei 2025

Op 1 mei 2025 popten we met het hele team een grote fles champagne. Onze labels Warempel, Exapps en BIG FAT Internet bestonden die dag namelijk precies 18 jaar. Maar wie denkt dat we nu achteroverleunen, heeft het mis. Directeuren Jaap en Kevin kijken liever vooruit: naar een toekomst waarin we niet zomaar een uitvoerend bureau zijn, maar ook dé strategische digitale partner voor bedrijven in de Achterhoek, de Liemers én daarbuiten. En we zijn inmiddels al hard op weg. Maar dat begon allemaal met het maken van keuzes en het aanbrengen van focus. Lees maar mee!

In 2007 begonnen we ons bedrijf – weliswaar onder een andere naam – toen het internet nog volop in ontwikkeling was. Jaap herinnert het zich nog goed. “We begonnen dit avontuur met een klein clubje, met veel lef en ambitie.” En dat is gebleven. Maar waar het vroeger vooral ging om ‘doen’, draait het nu om ‘kiezen’.  

“We zijn in een nieuwe fase beland”, vult Kevin aan. “We helpen bedrijven niet meer alleen met een mooie website of pakkende content, maar denken echt mee op strategisch niveau. We helpen hen bij het maken van de juiste keuzes, zodat zij hun online ambities kunnen waarmaken.” 

Durven kiezen, ook als dat spannend is

“Dit soort gesprekken kunnen we nu met klanten voeren, omdat we zelf óók keuzes hebben gemaakt”, vertelt Jaap. “In 2022 splitsten we ons bedrijf op in drie aparte labels. We konden het daarbij laten, maar we moesten dúrven kiezen. ‘Wat doen we nog wel, wat doen we niet meer?’ We besloten bijvoorbeeld bepaalde diensten niet meer aan te bieden. Maar volwassen worden betekent óók leren waar je echt goed in bent. En dat zelfinzicht is er nu: ieder label heeft een heel duidelijke focus.” 

Kevin vult aan: “Met onze eigen labels Warempel, Exapps en BIG FAT Internet helpen wij klanten respectievelijk met content, applicaties en websites. Dat klinkt vooral als uitvoerend werk, maar we hebben ons de afgelopen jaren juist gespecialiseerd op strategisch niveau, mede dankzij de komst van Bart in ons team als online strateeg. Alles wat we nu doen, of het nou gaat om het schrijven van content of het ontwikkelen van een webapplicatie, gebeurt bij ons vanuit een strategie.” 

Succesvolle cases

“We vinden het fantastisch om klanten online verder te helpen en hun digitalisering naar een hoger niveau te tillen. Niet alleen vanuit onze eigen labels en door een online strategie, maar óók door slimme samenwerkingen met partners voor bijvoorbeeld online marketing, huisstijlontwerp, branding en CRM”, vertelt Jaap.  

“We hebben inmiddels al meerdere succesvolle cases”, vertelt Kevin trots. “Een mooi voorbeeld is een klant die zowel landelijk als regionaal bekend wilde worden. We hebben gezegd: dat kan niet allebei tegelijk. Eerst terug naar de tekentafel, keuzes maken en focus aanbrengen. Wij praten klanten niet naar de mond. We denken echt met ze mee, in tegenstelling tot veel andere partijen die maar gewoon doen wat de klant vraagt. En ja, dat betekent soms dat een traject meer tijd kost, maar het werkt wél. Juist omdat er een strategie achter zit.” 

Trouw team met vaste kern

Het lijkt misschien alsof we alleen maar groeien, maar deze nieuwe ontwikkelingen voeren we uit met nagenoeg dezelfde club mensen als in de afgelopen jaren. In zijn speech aan de medewerkers op de dag van ons 18-jarige bestaan zei Kevin het al mooi: 

“Sinds onze start in 2007 zijn we blijven groeien, vernieuwen en hebben onszelf steeds opnieuw uitgevonden. Maar wat altijd hetzelfde is gebleven, is onze basis: samenwerken, teamspirit, kennisdelen, elkaar helpen, maar ook plezier maken. Dat maakt ons bijzonder.” 

Met andere woorden: ook al zijn we nu officieel volwassen, het DNA van ons team is nog precies zoals in het begin. De kern? Nog steeds dezelfde club mensen die dit avontuur samen zijn aangegaan. Neem designer Tom, ooit binnengekomen als stagiair, nu de creatieve kracht achter onze mooiste websites én een vaste stem aan tafel bij strategische keuzes. Of Marc, die als eerste developer startte bij Exapps en nu het hele team begeleidt. Of Simon, die begon als designer, toen frontend developer werd en uiteindelijk doorgroeide naar teamleider van BIG FAT Internet. En met nieuwe aanwinsten zoals strateeg Bart aan boord bouwen we verder aan een stevig fundament. Zo combineren we vertrouwde gezichten met frisse inzichten en staan we sterker dan ooit.  

Overal herkend

Hoewel onze labels hun wortels stevig in de regio Zevenaar hebben staan (en daar heel bewust klanten binnen een straal van 50 km bedient), kloppen tegenwoordig ook klanten uit Amsterdam, Gouda en Ruinerwold aan. “Dat komt door onze eigen zichtbaarheid en de strategische keuzes die we maken”, zegt Kevin trots. “We laten zien waar we goed in zijn en het balletje is gaan rollen. Mensen zien ons en horen (over) ons. Ik word zelfs al regelmatig herkend en aangesproken. Gelukkig kan ik nog wel over straat”, lacht hij.  

Klaar voor de toekomst

Met kennissessies, evenementen en steeds meer strategische trajecten met klanten positioneren Warempel, Exapps en BIG FAT Internet zich als dé partner voor bedrijven die niet alleen online zichtbaar willen zijn, maar ook hun koers willen uitzetten. Jaap: “We helpen bedrijven met de juiste focus en strategie. Dat kost misschien meer tijd, maar het levert ook écht resultaat op.” 

Kevin sluit af: “We zijn ontzettend trots op wat we samen hebben bereikt. Maar als we naar onszelf kijken, zien we vooral een bedrijf dat nog lang niet is uitgegroeid. De digitale wereld biedt volop kansen. En met onze mooie club mensen zijn wij er klaar voor.” 

Op naar de volgende 18 jaar! 

Terug naar overzicht