Over Bumé Bouw & Onderhoud:
Het aannemers- en onderhoudsbedrijf Bumé bouwt niet alleen, maar richt zich ook renovatie en onderhoud voor woningbouwcorporaties, VvE’s en particuliere opdrachtgevers. Het is een familiebedrijf met hart voor de zaak, waarbij gezondheid, veiligheid en duurzaamheid hoog in het vaandel staan.
Bumé heeft onder andere een samenwerking met Vivare: een woningcorporatie die middenin de maatschappij staat. Om goed in kaart te kunnen brengen of de huurders van Vivare hun huurwoning goed achterlaten voor de volgende huurder, wordt Bumé ingehuurd. Zij zorgen ervoor dat de woning weer tiptop in orde komt voor de volgende bewoner!



De vraag:
Wanneer een huis van Vivare een nieuwe huurder krijgt komt Bumé om de hoek kijken. Aan de hand van verschillende procedures controleren zij de werkzaamheden die gedaan moeten worden in het huis, voordat de nieuwe huurder er mag intrekken. Dit doen zij aan de hand van een checklist en een vragenlijst. Voorheen ging dit allemaal op papier. Dat bracht een hoop rompslomp met zich mee én was erg foutgevoelig. En dus kwam Bumé bij ons met de vraag:
Ons antwoord
Werk aan de winkel! Voor het realiseren van een zo’n effectief mogelijke oplossing voor Bumé, moeten we goed in kaart brengen hoe de huidige procedures eruitzien. Bumé werkt in verschillende fasen. Zij starten altijd met een eerste opname: hierbij doorlopen zij met de huidige huurder een vragenlijst en checklist en nemen ze een kijkje in het huis. Ze noteren o.a. het type huis, het aantal vertrekken, de werkzaamheden die gedaan moeten worden per vertrek en de meterstanden. Ook inventariseren zij hoeveel sleutels er aanwezig zijn, of er een afvalpas is, een postbus etc. Nadat zijzelf én de huurder een handtekening hebben gezet, gaat alles naar Vivare. Er wordt een prijsopgave gemaakt en gekeken naar wat de huurder moet doen, wat Bumé oppakt binnen én een deadline afgesproken. Wanneer de afgesproken tijd verstreken is, plant Bumé nogmaals een opname in met de huurder. Zij lopen de vragenlijst en checklist nogmaals door en controleren of al het afgesprokene gedaan is. Mochten er bepaalde werkzaamheden nog niet zijn gedaan, dan wordt er nog een derde eindopname ingepland. Veel vragenlijsten en verzamelen van gegevens dus.

4 belangrijkste winsten voor Bumé




De oplossing:
Nadat we alle procedures goed in kaart hadden gebracht, was het tijd om te gaan digitaliseren. Alle vragenlijsten en checklisten zijn omgezet in een webapp, die de medewerkers van Bumé eenvoudig met een iPad kunnen bedienen. Na het doen van een eerste opname wordt de uitkomst via de mail d.m.v. een PDF naar Vivare gestuurd en digitaal de eindopname ingepland. Kortom: alles wat Bumé en Vivare voorheen op papier deden, staat nu overzichtelijk in een app.

Een mooier compliment kunnen we niet krijgen! Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?
Neem contact met ons op
Een mooier compliment kunnen we niet krijgen! Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?
Neem contact met ons op
