Over Dynamic Logistics:
Voordat producten in de winkels liggen gaat er een hoop werk aan vooraf. Schoenen, tassen en kleding moeten bijvoorbeeld gelabeld worden. Er zullen kwaliteitscontroles uitgevoerd worden of producten dienen verpakt of geseald te worden. Zaken waar wij als consument vaak niet bij stilstaan.
Vanuit het 11.000 m2- grote logistieke centrum én magazijn in ’s-Heerenberg zorgt Dynamic Logistics dat dit voor elkaar komt. Zij zijn gespecialiseerd in value added logistics, co-packaging, warehousing en retouren. Zo helpen zij winkeliers én hun klanten verder!
De vraag
Een goed werkend systeem waarin alles bij elkaar komt is voor een bedrijf als Dynamic Logistics essentieel om goed te kunnen draaien. Van aanmelding tot uitvoering, en van opslag tot uitslag: alle verschillende afdelingen hebben immers met elkaar te maken. Niet voor niets dus dat zij bij ons kwamen met de volgende vraag:
Ons antwoord
Om goed in te kunnen schatten wát er precies nodig was om dit systeem te kunnen bouwen, waren er veel gesprekken en een duidelijke analyse van het bedrijf nodig. Wat doen ze precies, wie werken er en welke klantvragen komen er binnen? Hoe ziet het magazijn eruit, hoe werkt het met de in- en uitslag van goederen? Nadat wij al deze informatie verzameld hadden, konden we aan de slag met een gepersonaliseerd systeem die al deze informatie bij elkaar brengt.
4 belangrijkste winsten voor Dynamic Logistics
De oplossing
Zodra er een klantvraag binnenkomt, komt deze als ‘aanmelding’ in het systeem te staan. Aan de hand van de opdracht die de klant bij Dynamic neerlegt, worden de benodigde producten besteld én, zodra ze binnen zijn, geregistreerd. Is de opdracht akkoord en de order gereed? Dan is het tijd voor productie. Aan de hand van tijdsregistratie door middel van een, tevens door ons gebouwd, kloksysteem én door te kijken naar de productiegeschiedenis van soortgelijke orders, kan er een tijdsinschatting van de duur van de opdracht worden gemaakt.
De floormanager kan vervolgens mensen aan een opdracht toevoegen door het scannen van een barcode of een personeelspas. Vervolgens worden alle handelingen die nodig zijn om de opdracht compleet te maken én hun statussen, bijgehouden in het systeem. Wanneer de opdracht voldaan is wordt deze doorgestuurd naar logistiek. Vanuit het systeem kunnen pakbonnen, ontvangstlabels, vrachtbrieven etc. worden gedocumenteerd en uitgedraaid. Tot slot is er ook een koppeling gemaakt met het facturatiesysteem Exact Online.
Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?
Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?