Over Dynamic Logistics:

Voordat producten in de winkels liggen gaat er een hoop werk aan vooraf. Schoenen, tassen en kleding moeten bijvoorbeeld gelabeld worden. Er zullen kwaliteitscontroles uitgevoerd worden of producten dienen verpakt of geseald te worden. Zaken waar wij als consument vaak niet bij stilstaan.

Vanuit het 11.000 m2- grote logistieke centrum én magazijn in ’s-Heerenberg zorgt Dynamic Logistics dat dit voor elkaar komt. Zij zijn gespecialiseerd in value added logistics, co-packaging, warehousing en retouren. Zo helpen zij winkeliers én hun klanten verder!

Dynamic Logistics
Dynamic Logistics

De vraag

Een goed werkend systeem waarin alles bij elkaar komt is voor een bedrijf als Dynamic Logistics essentieel om goed te kunnen draaien. Van aanmelding tot uitvoering, en van opslag tot uitslag: alle verschillende afdelingen hebben immers met elkaar te maken. Niet voor niets dus dat zij bij ons kwamen met de volgende vraag:

"Wij zijn op zoek naar één systeem waarmee wij alles kunnen regelen. Nieuwe klanten moeten direct geregistreerd worden, we moeten snel een tijdsinschatting kunnen maken, voorraden kunnen checken, pakbonnen maken en ook de facturatie moet aan het systeem gekoppeld zijn. Kortom: we willen al onze handelingen en diensten in het systeem terugzien."

Ons antwoord

Om goed in te kunnen schatten wát er precies nodig was om dit systeem te kunnen bouwen, waren er veel gesprekken en een duidelijke analyse van het bedrijf nodig. Wat doen ze precies, wie werken er en welke klantvragen komen er binnen? Hoe ziet het magazijn eruit, hoe werkt het met de in- en uitslag van goederen?  Nadat wij al deze informatie verzameld hadden, konden we aan de slag met een gepersonaliseerd systeem die al deze informatie bij elkaar brengt.

Dynamic Logistics

4 belangrijkste winsten voor Dynamic Logistics

Overzichtelijk
Overzichtelijk
doordat alles wordt verzameld in hetzelfde systeem, heeft Dynamic overzicht van wat er speelt en aanwezig is
Tijdsinschatting
Tijdsinschatting
door de koppeling met het kloksysteem kan er eenvoudig een tijdsinschatting gemaakt worden voor de klant én de managers op de werkvloer
Documentatie
Documentatie
alles wat er binnen een opdracht gebeurt wordt geregistreerd, hierdoor kan er te allen tijde een rapport van de werkzaamheden worden uitgedraaid
Tijdswinst
Tijdswinst
het systeem werkt snel en efficiënt waardoor bedrijfsprocessen geoptimaliseerd kunnen worden

De oplossing

Zodra er een klantvraag binnenkomt, komt deze als ‘aanmelding’ in het systeem te staan. Aan de hand van de opdracht die de klant bij Dynamic neerlegt, worden de benodigde producten besteld én, zodra ze binnen zijn, geregistreerd. Is de opdracht akkoord en de order gereed? Dan is het tijd voor productie. Aan de hand van tijdsregistratie door middel van een, tevens door ons gebouwd, kloksysteem én door te kijken naar de productiegeschiedenis van soortgelijke orders, kan er een tijdsinschatting van de duur van de opdracht worden gemaakt.

De floormanager kan vervolgens mensen aan een opdracht toevoegen door het scannen van een barcode of een personeelspas. Vervolgens worden alle handelingen die nodig zijn om de opdracht compleet te maken én hun statussen, bijgehouden in het systeem. Wanneer de opdracht voldaan is wordt deze doorgestuurd naar logistiek. Vanuit het systeem kunnen pakbonnen, ontvangstlabels, vrachtbrieven etc. worden gedocumenteerd en uitgedraaid. Tot slot is er ook een koppeling gemaakt met het facturatiesysteem Exact Online.

Jaap Peerenboom
Jaap Peerenboom
06 83176884
Al 15 jaar helpt Jaap klanten bedrijfsprocessen te optimaliseren. Waar mag hij jou bij helpen?

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?

Neem contact met ons op

Team
Samen sterk met 18 collega's
Bedrijfskundigen, Developers, Designers en Projectmanagers.
Ontmoet het team

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?

Neem contact met ons op

Marc Meeuwis
Marc Meeuwis
Als teammanager bewaakt Marc het overzicht en stuurt hij de teams aan. Word jij zijn volgende project?