Een werkbare omgeving creëren voor bedrijven en organisaties door praktische en betrouwbare producten, oplossingen en diensten te leveren. Dát is wat Rittal doet. Als toonaangevende systeemaanbieder voor de industrie en IT levert het bedrijf kastsystemen, stroomverdeling, klimatisering, IT-infrastructuur en software.

Ook het installeren en het onderhouden van serverkasten is een taak die Rittal voor veel klanten op zich neemt. Dagelijks wordt er gewerkt aan het professionaliseren en doorontwikkelen van de diensten en producten. Zo zorgt Rittal ervoor dat niet alleen zijzelf, maar ook hun klanten zijn voorbereid op de toekomst.

Rittal
Rittal

De vraag:

Bij de professionalisering binnen de organisatie hoort ook het optimaliseren van de werkprocessen. Niet zo verwonderlijk dus dat Rittal Nederland op zoek ging naar een efficiëntere manier voor het administreren en documenteren van de onderhoudsprojecten. Voorheen ging dat allemaal op papier en naast dat het veel extra werk met zich meebrengt, past dat helemaal niet bij een bedrijf dat zo op de online wereld is gericht. En dus kwam Rittal met de volgende vraag bij ons:

"Is er een manier om de documentatie van de onderhoudsprojecten te digitaliseren, zodat onze medewerkers efficiënter kunnen werken?"

Ons antwoord:

Nauw contact onderhouden met de klant en samen alle stappen in kaart brengen van hoe de huidige procedure eruit ziet. Zo begonnen we dit project, op weg naar een uniek, compleet geautomatiseerd systeem. Meteen werd duidelijk dat het wenselijk was om de applicatie te koppelen aan SAP, het ERP-systeem waar Rittal mee werkt. Net als dat het ook mogelijk moest zijn om offline in de applicatie te werken. Nadat we alle wensen in kaart hadden gebracht en een grondige bedrijfsanalyse hadden gedaan, konden we aan de slag. Op weg naar de toekomst met een systeem om processen nog werkbaarder te maken.

Rittal

4 belangrijkste winsten voor Rittal

Tijdswinst
Tijdswinst
door de efficiënte manier van werken, waarbij ook het ERP-systeem van de klant gekoppeld is, worden bedrijfsprocessen geoptimaliseerd
Gemak
Gemak
de onderhoudsmedewerker ontvangt na het gebruiken van de applicatie, direct een overzicht van de vervolgacties per klant
Registratie
Registratie
alles is nu overzichtelijk en op één plek terug te vinden
Snelheid
Snelheid
een bezoek bij de klant gaat nu sneller

De oplossing:

Wanneer de medewerkers naar een klant gaan voor het onderhoud van een systeemkast maken ze een nieuw ticket aan in de applicatie. Daarbij wordt er automatisch verbinding gemaakt met SAP, zodat de klantgegevens en de informatie over de apparaten die bij de klant staan, direct voor de medewerker beschikbaar zijn. In de app vult de medewerker vervolgens een formulier in. Daarbij worden er vinkjes gezet om aan te geven of bepaalde onderdelen nog naar behoren functioneren. Het systeem berekent daarna automatisch of er vervolgacties nodig zijn. Deze acties worden naar een Excel-sheet geëxporteerd en vervolgens ingelezen in SAP.

Zo wordt de onderhoudsgeschiedenis van de apparaten per klant automatisch goed en zorgvuldig centraal opgeslagen. Een applicatie met een wisselwerking tussen beide systemen was hier dus de oplossing.

Jaap Peerenboom
Jaap Peerenboom
06 83176884
Al 15 jaar helpt Jaap klanten bedrijfsprocessen te optimaliseren. Waar mag hij jou bij helpen?

Een mooier compliment kunnen we niet krijgen! Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?
Neem contact met ons op

Team
Samen sterk met 18 collega's
Bedrijfskundigen, Developers, Designers en Projectmanagers.
Ontmoet het team

Een mooier compliment kunnen we niet krijgen! Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?
Neem contact met ons op

Marc Meeuwis
Marc Meeuwis
Als teammanager bewaakt Marc het overzicht en stuurt hij de teams aan. Word jij zijn volgende project?